Методичні рекомендації щодо організації роботи з дітьми за методикою «Зелена кімната» для слідчих та ювенальних поліцейських
Методичні рекомендації покликані сприяти розумінню організації та побудови дружнього допиту/опитування дитини слідчими та ювенальними поліцейськими, що базується на основних принципах правосуддя, дружнього до дитини: участі, забезпечення найкращого інтересу, гідності, недопущення дискримінації, верховенства права.
Методичні рекомендації для суддів щодо організації роботи з дітьми за методикою «Зелена кімната»
Методичні рекомендації покликані надати суддям розуміння організації та побудови допиту, що базується на основних принципах верховенство права та правосуддя, дружного до дитини, участі у забезпеченні її найкращих інтересів, гідності, недопущення дискримінації тощо, й будуть корисними у практичній роботі суддів та кандидатів на посади суддів.
ПРОВЕДЕННЯ ДОПИТУ/ОПИТУВАННЯ ДИТИНИ В УМОВАХ ЗБРОЙНОГО КОНФЛІКТУ ТА/АБО ВОЄННОГО СТАНУ: методичні рекомендації у запитаннях та відповідях Методичні рекомендації сформовані у вигляді питань та відповідей, які допоможуть суб’єктам захисту прав дітей забезпечити належну підготовку та проводити допит/опитування дитини в умовах збройного конфлікту та/або воєнного стану, що відповідатиме найкращим інтересам дитини.
Загальна частина (частина 1) посібника «Підготовка працівників структурних підрозділів Національної поліції України у частині забезпечення та захисту прав дітей»
Посібник містить 5 модулів для підготовки працівників різних структурних підрозділів Національної поліції України, зокрема: ювенальної превенції, дільничних офіцерів поліції, слідчих, патрульної поліції, протидії торгівлі людьми, – та передбачає вивчення поліцейськими міжнародних нормативно-правових актів з питань забезпечення та захисту прав дитини; механізмів міжвідомчої взаємодії; особливостей процесуальних аспектів роботи з дитиною; психологічних, фізіологічних та вікових особливостей розвитку дитини; специфіки комунікації з дитиною з урахуванням віку; механізмів реагування на випадки порушення прав дитини.
Спеціалізована частина (II частина) посібника «Підготовка працівників структурних підрозділів Національної поліції України у частині забезпечення та захисту прав дітей»
Посібник сформований у вигляді тренінгових занять на спеціальну тематику для окремих категорій поліцейських (ювенальної превенції, патрульних, дільничних офіцерів поліції, слідчих, працівників підрозділів з протидії торгівлі людьми) у контексті захисту прав дітей та у межах їхньої компетенції.
Чекліст застосування Методики «Зелена кімната» під час проведення допиту дитини: методичні рекомендації Методичні рекомендації розроблено за ініціативи Офісу Генерального прокурора в межах проєкту «Надання психосоціальної підтримки та забезпечення правосуддя як складової частини кращого догляду для вразливих дітей», що реалізується ГО «Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» спільно з Міжвідомчою координаційною радою з питань правосуддя щодо неповнолітніх за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Методичні рекомендації щодо збору інформації про неповнолітнього підозрюваного, обвинуваченого в межах кримінального провадження Методичні рекомендації розроблено з метою сприяння впровадженню дитиноцентрованих підходів та кращих практик дружнього до дитини правосуддя на кожному етапі кримінального процесу та надання інформаційної/методичної підтримки слідчому, дізнавачу, ювенальному прокурору в процесі збору максимально повної, об’єктивної та достовірної інформації щодо неповнолітнього підозрюваного, обвинуваченого для прийняття процесуальних рішень в найкращих інтересах дитини.
«Будуємо майбутнє разом»: програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді: навчально-методичний посібник
Навчально-методичний посібник із Програмою профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді «Будуємо майбутнє разом» містить чотири тренінгові модулі з детальним описом кожного заняття, спрямовані на формування належного рівня усвідомленості підлітками, молодими людьми власної ціннісної сфери, розуміння та прийняття цінностей іншої людини, почуття відповідальності за власне життя, а також на оптимізацію процесу постановки життєвих цілей та пошуку шляхів їх досягнення, підвищення рівня вмотивованості до позитивних змін, розвиток активної життєвої позиції.
Потенціал волонтерства та лідерства у здійсненні профілактики ВІЛ та ризикованої поведінки на базі професійно-технічних навчальних закладів
Посібник містить інформацію щодо сутності понять лідерства та волонтерства, особливостей навчання за методом «рівний-рівному», алгоритм залучення волонтерів до здійснення суспільно-корисної діяльності, особливостей підготовки лідерів-волонтерів в умовах ПТНЗ, та, власне, саму просвітницько-профілактичну Програму «Вчимося бути здоровими.
Профілактика вживання наркотиків серед учнівської та студентської молоді: методичний посібник
Методичний посібник містить інформацію щодо особливостей вживання наркотиків підлітками та молоддю та прийомів, алгоритмів і технік мотиваційного консультування підлітків та їх батьків для усвідомлення проблеми та зміни поведінки, а також Програму тренінгових занять з попередження та подолання вживання психоактивних речовин серед учнівської та студентської молоді.
Профілактика ВІЛ/СНІДу та ризикованої поведінки серед вихованців притулків для неповнолітніх: збірка інформаційних, методичних, ілюстративних матеріалів для спеціалістів
У збірці подано інформаційні матеріали, що розкривають найважливіші аспекти проведення профілактичної роботи з вихованцями притулків для неповнолітніх, рекомендації щодо здійснення профілактичних заходів та добірку практичних завдань, ігор, казок тощо, рекомендованих для використання під час профілактичних занять.
Збірка казок та оповідань до Програми занять з профілактики ВІЛ/СНІДу та ризикової поведінки серед вихованців притулків для неповнолітніх у регіонах України
У збірці подано інформацію про метод казкотерапії і можливості його використання під час роботи за Програмою, а також добірку казок за трьома напрямами: казки та оповідання, спрямовані на формування загальнолюдських цінностей; казки та оповідання, спрямовані на формування здорового способу життя; казки та оповідання, спрямовані на попередження ризикованої поведінки.
Активні методи просвітницької діяльності у профілактиці ВІЛ/СНІД та ризикованої поведінки: посібник для спеціалістів приймальників-розподільників, притулків та колоній для неповнолітніх
Посібник містить інформаційно-методичні матеріали щодо використання активних методів навчання у профілактиці ВІЛ/СНІД та ризикованої поведінки.
Використання інтерактивних методів та мультфільмів у профілактиці ризикованої поведінки: методичний посібник для спеціалістів, які працюють з бездоглядними та безпритульними дітьми та підлітками
У даному посібнику викладено загальні принципи та рекомендації щодо розробки та проведення профілактичних занять з безпритульними та бездоглядними дітьми та підлітками, а також наведено детальні програми занять на основі трьох мультфільмів.
«Зупинись! – Посміхнись!» методичний посібник з програмою профілактики агресивної поведінки підлітків у центрах соціально-психологічної реабілітації
Посібник містить інформацію щодо особливостей реалізації корекційно-профілактичних програм з подолання агресивної поведінки підлітків, аналіз агресивної поведінки серед вихованців центрів соціально-психологічної реабілітації, а також комплексну програму профілактики агресивної поведінки підлітків, які перебувають у притулках та центрах соціально-психологічної реабілітації.
Навчально-методичний посібник «Профілактика деструктивної поведінки підлітків»
Навчально-методичний посібник покликаний підвищити рівень готовності освітян до здійснення соціальної та соціально-психологічної профілактики деструктивної поведінки дітей підліткового віку. У посібнику висвітлена як сутність окремих видів деструктивної поведінки (булінг та кібербулінг; зловживання Інтернетом; суїцидальна поведінка; паркур, руфінг, зачепинг), так і рекомендації щодо попередження таких видів поведінки, зокрема у як межах роботи з дітьми, так і з їхніми батьками та з педагогами.
Соціально-педагогічна та психосоціальна підтримка дітей із числа внутрішньо переміщених осіб у період літнього оздоровлення в умовах воєнного часу Навчально-методичний посібник для соціальних педагогів, фахівців із соціальної роботи, практичних психологів, вихователів, здобувачів вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота
Твоя безпека в інтернеті:
попередження насильства щодо дітей в інтернеті та формування безпечної поведінки у мережі Програма буде корисною для використання поліціянтам ювенальної превенції, кіберполіції, шкільним офіцерами поліції з числа патрульних поліцейських, а також широкому колу освітян (практичних психологів, соціальних педагогів, класних керівників) та представникам інших дотичних суб’єктів, які здійснюють просвітницько-профілактичну роботу в закладах освіти, з учнями 1–11 класів, у напрямі попередження насильства щодо дітей в інтернеті та формування безпечної поведінки у мережі.
Методичні рекомендації щодо проведення просвітницько-профілактичних занять з учнями 1-11 класів за програмою «Школа і поліція» Програма буде корисною для використання поліціянтам ювенальної превенції, кіберполіції, шкільним офіцерами поліції з числа патрульних поліцейських, а також широкому колу освітян (практичних психологів, соціальних педагогів, класних керівників) та представникам інших дотичних суб’єктів, які здійснюють просвітницько-профілактичну роботу в закладах освіти, з учнями 1–11 класів, у напрямі попередження насильства щодо дітей в інтернеті та формування безпечної поведінки у мережі.
Просвітницько-профілактичні заняття з підлітками щодо попередження правопорушень (у пораднику для працівників поліції щодо попередження правопорушень серед підлітків)
Порадник містить як рекомендації для поліцейських щодо ефективного проведення профілактики зі школярами, так і детальні сценарії двох просвітницько-профілактичних занять.
Профілактика ВІЛ та ризикованої поведінки серед неповнолітніх, які перебувають у конфлікті з законом: навчально-методичний посібник
У посібнику подано інформацію щодо специфіки реалізації соціальної профілактики серед неповнолітніх, які перебувають у конфлікті із законом, розглянуто основні види послуг, яких можуть потребувати такі підлітки, та особливості їх переадресації для отримання допомоги в інших організаціях. Представлено корекційно-профілактичну програму «Вчимося бути здоровими» та детальні плани занять.
Підготовка до звільнення осіб, які відбувають покарання у виді обмеження або позбавлення волі на певний строк, у тому числі неповнолітніх: методичний посібник
У посібнику викладено загальні засади підготовки засуджених до звільнення, визначено основні завдання органів та установ, що задіяні у такій діяльності, розкрито особливості побудови психокорекційних програм, спрямованих на формування просоціальної та попередження агресивно-насильницької поведінки засуджених.
Подолання агресивної поведінки: методичний посібник до пробаційної програми для дорослих
Мета програми: досягнути позитивних змін у поведінці суб'єкта пробації шляхом розвитку в нього навичок саморегуляції психоемоційних станів, управління гнівом й агресивною поведінкою, розширення інструментів ефективної взаємодії, формування готовності дотримуватися соціально прийнятних норм і ненасильницьких моделей поведінки.
Подолання агресивної поведінки: методичний посібник до пробаційної програми для неповнолітніх
Мета програми: досягнути позитивних змін у поведінці неповнолітнього суб'єкта пробації шляхом розвитку навичок саморегуляції психоемоційних станів, управління гнівом та агресивною поведінкою, розширення інструментів ефективної взаємодії, формування готовності дотримуватися соціально прийнятних норм та ненасильницьких моделей поведінки.
Зміна прокримінального мислення: методичний посібник до пробаційної програми для дорослих
Мета програми: досягти позитивних змін у поведінці суб'єкта пробації шляхом розвитку та підтримки в нього навичок конструктивного та критичного мислення, формування навичок рефлексії, планування та постановки цілей, а також сприяння розвитку співпраці у взаєминах з оточенням та соціально прийнятних норм поведінки.
Зміна прокримінального мислення: методичний посібник до пробаційної програми для неповнолітніх
Мета програми: досягти позитивних змін у поведінці неповнолітнього суб'єкта пробації шляхом розвитку та підтримки у нього навичок конструктивного та критичного мислення, формування навичок рефлексії, планування та постановки цілей, а також сприяння розвитку соціально прийнятних норм поведінки та навичок співпраці у взаєминах з оточенням
Попередження вживання психоактивних речовин: методичний посібник до пробаційної програми для дорослих
Мета програми: досягти позитивних змін у поведінці суб'єкта пробації шляхом розвитку та підтримки навичок ефективного самоконтролю, усвідомлення необхідності стратегій зменшення шкоди від вживання психоактивних речовин (далі – ПАР) та підвищення вмотивованості до відмови від вживання
Попередження вживання психоактивних речовин: методичний посібник до пробаційної програми для неповнолітніх
Мета програми: досягти позитивних змін у поведінці неповнолітнього суб'єкта пробації шляхом розвитку та підтримки навичок ефективного самоконтролю, усвідомлення необхідності стратегій зменшення шкоди від вживання психоактивних речовин (далі – ПАР) та підвищення вмотивованості до відмови від вживання
«Я – мама, або все про виховання» Корекційна програма з формування відповідального материнства та попередження жорстокого поводження з дітьми серед вагітних жінок і матерів з дітьми в установах виконання покарань
Мета програми: сформувати у вагітної жінки, жінки з дитиною, яка перебуває в установі виконання покарань, готовність (знання, вміння, вмотивованість) до гармонійного виховання дитини на засадах відповідального материнства та без застосування насильства
Попередження, виявлення і подолання випадків насильства в сім'ї та жорстокого поводження з дітьми: тренінговий курс
У публікації подано матеріали тренінгового курсу для фахівців, які працюють у системі попередження насильства в сім'ї та жорстокого поводження з дітьми. Тренінговий курс спрямовано на розкриття особливостей законодавчого забезпечення проблеми попередження насильства в сім'ї та жорстокого поводження з дітьми, висвітлення психологічних аспектів взаємодії з жертвою та агресором, формування у спеціалістів навичок взаємодії у міжвідомчій команді фахівців
Розгляд справ стосовно жорстокого поводження з дітьми судами України: аналіз законодавства та практики його застосування: науково-практичний посібник
Науково-практичний посібник розкриває основні проблеми правового регулювання запобігання насильству над дітьми на рівні міжнародного права та національного законодавства України, визначає особливості різних видів юридичної відповідальності за його вчинення, а також висвітлює психологічне підґрунтя жорстокого поводження з дітьми
Медико-соціальна допомога дітям, які зазнали насильства в сім'ї: Програма циклу тематичного вдосконалення лікарів
Навчально-методичні матеріали містять аналіз сучасного стану нормативно-правової бази стосовно надання медико-соціальної допомоги дорослим та дітям, які потерпають від насильства; загальні питання віктимології; психологічні аспектам процесу віктимізації жертв насильства в сім'ї (у тому числі дітей); алгоритм дій медичних працівників у випадках виявлення факту насильства над дітьми; індикатори здійснення насильства над дитиною
Прокурорський нагляд за додержанням законів України щодо попередження насильства над дітьми. Науково-практичний посібник
Науково-практичний посібник розкриває окремі проблеми правового регулювання запобігання насильству та жорстокому поводженню з дітьми в сім'ї або поза нею, висвітлює особливості прокурорського нагляду в цій сфері, психологічні та соціальні аспекти жорстокого поводження з дітьми в Україні
Комплексна програма корекційної роботи з чоловіками, які вчиняють насильство або належать до групи ризику: інформаційно-методичні матеріали
Інформаційно-методичні матеріали містять концептуальні засади впровадження Комплексної Програми корекційної роботи з чоловіками, які вчиняють насильство або належать до групи ризику щодо його вчинення та зміст і опис індивідуальної та групової корекційної роботи з даною категорією
Робочий зошит до пробаційної програми "Формування життєвих навКомплексна Програма корекційно-реабілітаційної роботи з дівчатами (14-18 років) та жінками, які пережили насильство або належать до групи ризику: інформаційно-методичні матеріали
Інформаційно-методичні матеріали містять концептуальні засади впровадження Комплексної Програми корекційної роботи з дівчатами та жінками, які пережили насильство або належать до групи ризику, програму і зміст індивідуальної та групової корекційно-реабілітаційної роботи з даною категорією і зміст консультативної роботи з батьками (або особами, які їх замінюють) дівчат (14-18 років), які пережили насильство або належать до групи ризику
Інформаційно-методичні матеріали та аналіз нормативно-правової бази з питань попередження насильства над дітьми в сім'ї та поза нею
Інформаційно-методичні матеріали містять інформацію про національні засади попередження жорстокого поводження з дітьми в світлі міжнародних стандартів прав дитини, юридичну відповідальність за жорстоке поводження з дітьми, соціальні аспекти проблеми жорстокого поводження з дітьми в Україні та умови успішності взаємодії соціальних служб з дитиною, постраждалою від насильства
Запобігання насильству в сім'ї у діяльності фахівців соціальної сфери: навчально-методичний посібник
Навчально-методичний посібник містить матеріали до навчальної програми для соціальних працівників, фахівців із соціальної роботи та інших спеціалістів, які надають соціальні послуги з питань запобігання насильству в сім'ї
Подолання сексуального насильства щодо дитини: координація дій: буклет для спеціалістів
В буклеті розглядаються наступні питання:- Поняття «сексуальне насильство щодо дитини»;- Відповідальність за вчинення сексуального насильства щодо дитини;- Індикатори, які можуть вказувати, що дитина пережила сексуальне насильство;- Поняття «цикл підготовки дитини до сексуального насильства»;- Вплив сексуального насильства на розвиток дитини;- Алгоритм дій спеціаліста у випадку виявлення дитини, яка постраждала від сексуального насильства
Подолання насильства щодо дитини: координація дій: буклет для спеціалістів
В буклеті розглядаються наступні питання:- Поняття жорстокого поводження з дитиною та насильства щодо дітей;- Поняття домашнього насильства та його види;- Суб'єкти реагування на випадки насильства щодо дитини;- Загальний алгоритм дій спеціаліста, до якого звернулась дитина, яка зазнала жорстокого поводження, зокрема домашнього насильства, або якому стало відомо про таку дитину;- Поняття термінового заборонного припису та обмежувального припису
Індикатори фізичного, сексуального, психологічного насильства щодо дитини, а також нехтування потребами дитини: буклет для спеціалістів
В буклеті розглядаються наступні питання:- Поняття «жорстоке поводження з дитиною»;- Наслідки насильства та жорстокого поводження для дитини;- Індикатори (ознаки) насильства
Про булінг для дітей: буклет для дітей та підлітків
В буклеті розглядаються наступні питання:- Поняття «булінг, або цькування»;- Основні форми прояву булінгу;- Хто є учасниками процесу булінгу;- Чим булінг відрізняється від конфлікту;- Що робити, коли ти є свідком булінгу;- Що робити, коли ситуація булінгу трапилася з тобою;- Що є доказом булінгу;- Що відбувається після того, як поліцію повідомлено про факт булінгу;- Яке покарання передбачене за законом
Протидія домашньому та ґендерно зумовленому насильству й добробут громад: методичний посібник
Аналіз проблеми, огляд негативного впливу ґендерно зумовленого насильства (ґзн) на добробут громади.Міжнародні підходи до запобігання та протидії ґзн і домашньому насильству.Національна система запобігання та протидії домашньому насильству: базові поняття.Організація міжвідомчої взаємодії у сфері надання послуг постраждалим від ґзн, зокрема від домашнього насильства
Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства: алгоритм створення й забезпечення роботи: методичний посібник
Засади роботи притулку для осіб, які постраждали від насильства.Шляхи виявлення осіб, які постраждали від насильства, і механізм потрапляння до притулку.Технологія ведення випадку, особливості й форми надання послуг притулку для постраждалих осіб.Опис моделей притулків і моделей організації безпечних просторів для надання послуг з попередження ґендерно зумовленого насильства. Алгоритм створення притулку.Рекомендації щодо персоналу й облаштування притулку для постраждалих.Можливі інструменти оцінки потреб громади в притулках для осіб, які постраждали від насильства
Мобільна бригада соціально-психологічної допомоги постраждалим від домашнього насильства: особливості створення і забезпечення роботи: методичний посібник
Структура та якісні характеристики роботи мобільних бригад соціально-психологічної допомоги.Особливості та форми надання послуг у роботі мобільних бригад соціально-психологічної допомоги.Визначення потреб громади в мобільних бригадах соціально-психологічної допомоги
Звіт за результатами дослідження щодо оцінки спроможності та освітніх/розвиткових потреб менеджерів діючих волонтерських програм та проєктів
Звіт підготовано ГО «Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» у межах проєкту «Розбудова спроможності менеджерів волонтерських програм для формування та підтримки професійного підходу до організації волонтерської діяльності та менеджменту волонтерських програм у Донецькій та Луганській областях», що реалізується за сприяння Програми ООН із відновлення та розбудови миру, що фінансується за фінансової підтримки Європейського Союзу, урядів Данії, Щвейцарії та Швеції
Добрі історії. Як реалізуються волонтерські програми
Це збірка історій про те, як невеличка ідея або ініціатива може перерости у сталу волонтерську програму. Герої історій – учасники проєкту «Менеджмент волонтерських програм: професійний підхід до мобілізації внутрішніх ресурсів громади», який реалізовувався за фінансової підтримки Програми ООН із відновлення та розбудови миру спільно із Всеукраїнським громадським центром «Волонтер» на території Донецької та Луганської областей
Менеджмент волонтерських програм: посібник для підготовки менеджерів волонтерських програм
Тренінгову програму «Менеджмент волонтерських програм» створено з метою підвищення якості організації та реалізації волонтерських програм та ініціатив, ефективної та екологічної координації роботи волонтерів на чолі з ефективним менеджером.
Програма складається з чотирьох розділів:Розділ 1. Історія виникнення та загальні поняття волонтерстваРозділ 2. Дизайн та створення волонтерської програмиРозділ 3. Організаційне забезпечення волонтерської програмиРозділ 4. Менеджмент волонтерських програм
Записник-порадник для молоді
У записнику-пораднику зібрані «шпаргалки» для реалізації корисних ідей та креативних задумів, інформація про те, де шукати ідеї для своїх ініціатив, як створити та організувати команду для їх реалізації, як вдало провести цікавий захід, як мотивувати себе та інших до позитивних змін і як успішно рекламувати власні івенти
Менеджмент волонтерських груп від А до Я: навчально-методичний посібник
У посібнику міститься інформація про факти історії благодійності у світі та в Україні, наукові підходи до класифікації волонтерів, інформація про міжнародний волонтерський рух, нормативно-законодавчу базу волонтерської роботи, зміст і напрями діяльності волонтерських груп, організаційно-технологічні основи волонтерської діяльності
Кримінологічна характеристика та запобігання кримінальним правопорушенням, вчиненим неповнолітніми Дослідження стало можливим за ініціативи Департаменту захисту інтересів дітей та протидії насильству Офісу Генерального прокурора України у співпраці з Міжвідомчою координаційною радою з питань правосуддя щодо неповнолітніх, Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні в межах проєкту, що реалізується ГО «Всеукраїнський громадський центр «Волонтер».
Кримінологічна характеристика та запобігання кримінальним правопорушенням, вчиненим неповнолітніми Дослідження, покладене в основу монографії, проведено за ініціативи Офісу Генерального прокурора в межах проєкту «Надання психосоціальної підтримки та забезпечення правосуддя як складової частини кращого догляду для вразливих дітей», що реалізується ГО «Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» спільно з Міжвідомчою координаційною радою з питань правосуддя щодо неповнолітніх за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Звіт за результатами дослідження практики впровадження соціальної послуги медіації Дослідження проведено ГО «Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» у співпраці з ГО «Асоціація сімейних медіаторів України» за підтримки Міжвідомчої координаційної ради з питань правосуддя щодо неповнолітніх та Національної соціальної сервісної служби України в межах проєкту «Надання психосоціальної підтримки та забезпечення правосуддя як складової частини кращого догляду для вразливих дітей», що впроваджується Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва і розвитку Німеччини через Державний банк розвитку (KFW).
Звіт за результатами проведення оцінки програм та практик роботи з вагітними жінками і матерями з дітьми в установах виконання покарань щодо формування відповідального материнства
Проведення дослідження стало можливим у межах проєкту «Підтримка реформи системи правосуддя для дітей», що реалізується Всеукраїнським громадським центром «Волонтер» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ)
Звіт за результатами дослідження «Особливості розслідування та судового розгляду справ, пов'язаних з сексуальним насильством щодо дитини, зокрема онлайн, та торгівлею дітьми»
Проведення дослідження стало можливим у межах проєкту Міжнародної благодійної організації
«Служба порятунку дітей» за підтримки та у партнерстві з Офісом Уповноваженого Президента
України з прав дитини.
Дослідження досвіду запровадження спеціалізації суддів у справах сім’ї та дітей
Аналіз підготовлено в межах проєкту «Надання психосоціальної підтримки та забезпечення правосуддя як складової частини кращого догляду для вразливих дітей», що реалізується ГО «Всеукраїнський громадський центр «Волонтер», у співпраці з Міжвідомчою координаційною радою з питань правосуддя щодо неповнолітніх за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Звіт за результатами дослідження щодо проблемних питань розгляду справ, пов’язаних із забезпеченням права дитини на сім’ю
Дослідження проведено у межах проєктів Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні «Турботливі родини для 1000 дітей» та «Надання психосоціальної підтримки та забезпечення правосуддя як складової частини кращого догляду для вразливих дітей», у співпраці Громадської спілки «Українська мережа за права дитини» та Громадської організації «Всеукраїнський громадський центр «Волонтер», за підтримки Міжвідомчої координаційної ради з питань правосуддя щодо неповнолітніх.
Якісний час з дитиною: що це означає та як батькам цього досягти
У буклеті ви знайдете інформацію про те, що таке якісний час з дитиною, як перевірити якість спільно проведеного часу, про що важливо пам’ятати для якісного проведення спільного з дитиною часу, а також рекомендації для дозвілля з дітьми різного віку.
Позитивне батьківство: про підхід у вихованні та як він впливає на розвиток дитини Виховання дітей — одне з найскладніших життєвих завдань, кропітка праця, яка вимагає багато зусиль. Батьки виховують дитину, задовольняють її базові потреби, навчають, підтримують, дбають про її безпеку та захищають. Те, як батьки виховують своїх дітей, впливає на їхній розвиток і стійкість у довгостроковій перспективі. Існує кілька підходів до виховання дітей, серед яких вагоме місце займає позитивне батьківство.
Як батькам реагувати на зацікавленість дитини темою смерті Діти різного віку часто цікавляться темою смерті, запитуючи про це у дорослих або виявляючи цю зацікавленість у грі, поведінці, переживаннях. Така зацікавленість є значущою для кожного періоду життя та дорослішання дитини. Навіть поза зіткненням із темою втрати в повсякденному житті дитини зацікавленість темою смерті є нормою, тому дорослим, які поруч з дитиною, важливо розуміти, що можна вважати нормою, а на що важливо звернути додаткову увагу.
Що треба знати про посттравматичний стресовий розлад (ПТСР): інформація для батьків
Війна в Україні докорінно порушила відчуття безпеки і призвела до стресу, психологічні наслідки якого можуть бути небезпечними для здорового майбутнього і дорослих, і дітей. Пережитий травмуючий досвід може стати причиною розвитку посттравматичного стресового розладу (ПТСР)
Як поговорити з дітьми про втрату близької людини та допомогти впоратися з горем
Переживання кризи чи важкої життєвої події, в тому числі і війни, може викликати страх, розгубленість, відчай, смуток, безпорадність, невпевненість і шок. Щоб дорослі могли допомогти дитині впоратися з ситуацією та пережити втрату близької людини, яка може трапитися раптово, важливо розібратися з тим, як діти різного віку переживають горе, як поговорити і допомогти впоратися з цим
Якщо складно заснути: поради для батьків
Уві сні ми проводимо третину життя, він потрібен нам як їжа та вода, отож якісний сон належить до базових потреб людини. Особливо актуальним питання відновлення сил та якісного відпочинку є для батьків, які мають бути у ресурсному стані, адже від них
залежить ресурс їхніх дітей
Якщо дитина не може заснути: поради для батьків
У мирний час батьки могли стикатися з проблемами, пов’язаними з дитячим сном та вкладанням дітей, але під час війни у країні ця проблема стала ще більш поширеною. Причинами такої ситуації можуть бути психоемоційні перевантаження дітей, зміна місця та
умов проживання, стреси та підвищений рівень тривоги як дітей, так і їхніх батьків
Якщо не покидає тривога перед невідомістю: як підтримати себе та дитину
Війна привносить у життя багато змін, невизначеності та непередбачених обставин. Типовою реакцію на це є тривога. Вона характерна і для батьків, і для дітей. Якщо ситуація невизначеності
тривала у часі, вона переростає в нав’язливий тривожний стан, що порушує функціонування, здатність до усвідомлення та оцінювання реальності, наслідком якої є зниження якості життя
Як підготувати дитину до навчального року в умовах війни: поради психолога
В умовах війни у батьків та дітей виникає чимало питань щодо продовження освітнього процесу. Школа для дитини є одним із просторів, у якому вона перебуває переважну частину часу і де здійснюється її розвиток, навчання та спілкування
Як допомогти дитині адаптуватися до навчання в іншій країні
Переміщення дитини до іншої країни супроводжується не тільки зміною місця проживання, а й зміною школи, де інші правила навчання і де говорять іншою мовою. Ці чинники можуть негативно вплинути на процес адаптації дитини до нових умов, а відтак – на її психологічний та фізичний добробут
Тренінгова програма "Батьківство без стресу": методичний посібник для спеціалістів
Метою тренінгової програми є поліпшення стосунків між батьками й дітьмишляхом розвитку та підтримання навичок позитивного батьківства; формування навичок розпізнавання стресових реакцій дітей та ознайомлення із способами якнайкращого реагування на них; надання першої психологічної допомоги, а також сприяння розвитку стресостійкості батьків та осіб, які їх замінюють
Батьківські навички: підтримка дітей у подоланні стресів: порадник для батьків
Цей порадник покликаний допомогти батькам зрозуміти своїхдітей, щоб вони могли ефективно надавати дітям необхідну підтримку таотримувати насолоду від батьківства.Порадник містить три розділи корисної інформації та практичних порад:1. Прив'язаність у житті дитини.2. Вікові зміни на різних етапах дорослішання.3. Управління стресом
Як подолати стрес та попередити емоційне вигоряння: буклет для батьків
У цьому буклеті батьки знайдуть поради щодо управління власними стресами, а також щодо попередження й подолання емоційного вигоряння для того, щоб мати ресурс бути хорошими батьками, ефективно допомагати дитині розв'язувати її життєві завдання та швидко й екологічно долати негаразди
Карткова ігрова методика
Цільова аудиторія гри:− діти, підлітки, молоді люди віком від 12 років;− освітяни (соціальні педагоги, психологи, вихователі, вчителі та класні керівники / куратори);− батьки та особи, які їх замінюють.
Мета гри: сформувати у учасників систему уявлень та знань щодо феномену насильства, форм та методів його попередження та подолання, а також звернення за допомогою у разі ризику ситуації насильства або безпосереднього випадку.
Гра складається зі 120 карток.Картки об'єднані у 5 наборів (кіл, які потрібно сформувати),а саме:1. Коло А «Загальні поняття про насильство»2. Коло Б «Дитина і булінг»3. Коло В «Дитина і насильство в Інтернет-мережі»4. Коло Г «Дитина і домашнє насильство»5. Коло Д «Дитина і незнайомці»Кожне коло складається з 12 карток-запитань та 12 карток-відповідей.
Матеріали розроблено в рамках проєкту Всеукраїнського громадського центру «Волонтер» за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та Уряду Сполучених Штатів Америки.
Пізнавальна настільна гра
Цільова аудиторія гри:− діти віком 4-11 років;− освітяни (соціальні педагоги, психологи, вихователі, вчителі та класні керівники);− батьки та особи, які їх замінюють.
Гра сприяє набуттю учасниками комплексу установок щодо здорового способу життя, усвідомлення цінності власного здоров`я; дозволяє їм збагатитися знаннями у даній сфері, а також сприяє формуванню навичок відповідальної поведінки щодо власного здоров`я, зокрема навичок прийняття відповідальних рішень, протидії негативними явищам.
Гра має яскраве поле, кубик та фішки, набори карток з цікавими завданнями та запитаннями.
Гра розроблена Всеукраїнським громадським центром «Волотер» в рамках проєкту «Профілактика ВІЛ та ризикованої поведінки серед вихованців притулків для неповнолітніх», що реалізовувався за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Настільна карткова гра
Настільна карткова гра має мету допомогти підлітками, молодим людям та дорослим:- збільшити рівень знань, уявлень та розуміння щодо проблем, пов'язаних з ВІЛ/СНІДу, ризикованою щодо інфікування ВІЛ поведінкою;- обговорити важливі та суперечливі питання щодо оточуючого середовища, здоров'я, ризиків щодо інфікування ВІЛ, особистої відповідальності, законів України, що стосуються попередження ВІЛ та захисту прав ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД осіб в Україні;- отримати інформацію про різноманітні організації, що працюють у сфері профілактики інфікування ВІЛ, надання допомоги ВІЛ-інфікованим, хворим на СНІД.
Гра містить чотири набори карток, які необхідно розкласти за відповідною технологією.
Матеріали розроблені в рамках проєкту Всеукраїнського громадського центру «Волонтер» «Профілактика ВІЛ/СНІДу та ризикованої поведінки серед вихованців колоній для неповнолітніх» за підтримки Державного департаменту України з питань виконаннся покарань, Британської радив Україні та представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Профілактична настільна гра
Цільова аудиторія гри:− підлітки віком від 14 років;− фахівці, які реалізовують заходи щодо первинної, вторинної та третинної профілактики наркотичної залежності.
Мета гри: сприяти попередженню наркозалежної поведінки підлітків шляхом надання актуальної інформації щодо ПАР та їх дії на організм людини у відповідності до виду здійснюваної профілактики.
Гра складається з 4 тематичних наборів карток:1. Набір «Наркотики та інші психоактивні речовини»2. Набір «Ефекти»3. Набір «Правові аспекти»4. Набір «Зменшення шкоди»
Матеріали розроблені в рамках проєкту Всеукраїнського громадського центру «Волонтер» «Профілактика ВІЛ/СНІДу та ризикованої поведінки серед вихованців колоній для неповнолітніх» за підтримки Державного департаменту України з питань виконаннся покарань, Британської радив Україні та представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Профілактична гра
Цільова аудиторія гри:− підлітки та молодь віком від 14 років;− освітяни (соціальні педагоги, психологи, вихователі, вчителі та класні керівники / куратори);− батьки та особи, які їх замінюють.
Гра спрямована на обговорення актуальних питань щодо здоров'я та наслідків ризикованої поведінки, ВІЛ-інфікування, які постають перед сучасною молодою людиною. У грі зроблено акцент на обговорення проблем, що є специфічними для неповнолітніх (у першу чергу тих, хто перебуває у спеціальних закладах), шляхом розгляду тематичних фото, їх аналізу та обговорення.
Гра складається з 17 карток з фото та 17 факт-карток та з інформаційних матеріалів для ведучого.
Матеріали розроблені в рамках проєкту Всеукраїнського громадського центру «Волонтер» «Профілактика ВІЛ/СНІДу та ризикованої поведінки серед вихованців колоній для неповнолітніх» за підтримки Державного департаменту України з питань виконаннся покарань, Британської радив Україні та представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Профілактична гра
Цільова аудиторія гри:− підлітки та молодь віком від 12 років;− освітяни (соціальні педагоги, психологи, вихователі, вчителі та класні керівники / куратори);− батьки та особи, які їх замінюють.
Гра сприяє набуттю учасниками певного комплексу знань та формування у них навичок відповідальної поведінки щодо власного здоров я, зокрема, прийняттю виважених рішень, усвідомленню проблем ВІЛ/ СНІД, та інших наслідків ризикованої поведінки, виробленню власного ставлення до широкого кола питань, пов'язаних із здоровим способом життя.
Гра має поле, кубик та фішки, набори карток з запитаннями.
Матеріали розроблені в рамках проєкту Всеукраїнського громадського центру «Волонтер» «Профілактика ВІЛ/СНІДу та ризикованої поведінки серед вихованців колоній для неповнолітніх» за підтримки Державного департаменту України з питань виконаннся покарань, Британської радив Україні та представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Настільна просвітницько-профілактична гра
Цільова аудиторія гри:− підлітки та молодь віком від 12 років;− освітяни (соціальні педагоги, психологи, вихователі, вчителі та класні керівники / куратори);− батьки та особи, які їх замінюють.
Ця гра може допомогти дітям, молодим людям та дорослим:− підвищити рівень знань, уявлень та розуміння щодо проблем, пов`язаних з торгівлею людьми, та ризикованої стосовно потрапляння до тенет торгівлі людьми поведінки;− обговорити важливі та суперечливі питання можливих ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми, особистої відповідальності, законів України, що стосуються попередження торгівлі людьми та захисту прав потерпілих від торгівлі людьми;− отримати інформацію про різноманітні організації, що працюють у сфері профілактики торгівлі людьми, надання допомоги потерпілим від торгівлі людьми, їхнім родичам та близьким тощо;− працювати спільно в малих групах.
Гра була створена Українським фондом «Благополуччя дітей» на основі досвіду розробки подібних ігрових матеріалів Всеукраїнського громадського центру "Волонтер".
Навчальна настільна гра
Навчальна настільна гра призначена для роботи з дітьми від 12-ти років в якості додаткового ресурсу в межах впровадження програми виховних заходів «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» для учнів 7 – 11 класів з питань попередження торгівлі людьми.
Мета гри — шляхом ефективного управління своїми життєвими планами, аналізу можливих ризиків та наслідків необачних вчинків досягти максимально більшої стабільності, подорожувати світом та мати власну справу. Обговорити проблему трудового трафіку й торгівлі людьми, проаналізувати причини та наслідки цього явища.
Підготовка матеріалів здійснена Українським фондом «Благополуччя дітей» в рамках проекту «Попередження торгівлі людьми шляхом розвитку соціальної роботи та мобілізації громад». Ідея розробки настільної гри «Галопом по Європах!» була втілена в життя у творчій співпраці зі спеціалістами Всеукраїнського громадського центру «Волонтер».
Завантажити гру в електронному вигляді для друку можна на сайті Українського фонду «Благополуччя дітей» за посиланням.